Zaľúbil som sa do svojich detí

👧👧 Moja staršia dcéra bude mať toto leto 4 roky. Tá mladšia 1. Už keď som dával bodku za druhou vetou, usmieval som sa do laptopu, ako keby som ich videl pred sebou. Tie baby by som nikdy nevymenil!

Veselé dni doma niekedy striedajú otrávené rána, a tým predchádzajú neprespané noci. Po poslednom roku je to už lepšie, ale veľa toho nenaspíme. Prišiel som na to, že sa mi to celkom páči, budiť sa prvý na Slovensku, a to tak, že ľuďom nehovorím, že málo spím. Tak trochu si užívam dlhé dni.

“Som najšťastnejší vtedy, keď prežívam vzťah so svojimi dievčatami.”

Po celom pracovnom týždni však mám vysoké očakávania. Cez víkend by som si chcel ísť zabehať a potom vyvíjať minimum aktivity. Moja manželka má tiež vysoké očakávania, pretože sa teší, že som doma, takže na horizonte vidí rodinný výlet.

A tak niekedy unavení, dobití z celého týždňa, plný nenaplnených očakávaní, sa ocitneme uprostred nákupného centra s vrieskajúcou Dorou (a nevyspatou Zojou), ako sa nám snaží povedať, že ju v pravej topánke veľmi tlačí ponožka. Všetci sme tam už boli.

Decká a manželka si nezaslúžia sklamanie, únavu a hnusný nános z celého týždňa.

Som najšťastnejší vtedy, keď prežívam vzťah so svojimi dievčatami. Nie vtedy, keď som babysitter. Ani vtedy, keď scrollujem Instagramom na lavičke v parku. Dokonca ani vtedy, keď netrpezlivo čakám na siedmu hodinu večer, aby som deti poslal do postele.

“Zaľúbil som sa do svojich detí. Taký chcem mať s nimi vzťah.”

Vzťah tvoria momenty, v ktorých som naozaj prítomný. Ako keď večer pred spaním čítame knižku v posteli a mením hlas každej postavy, aby to bolo čo najvtipnejšie. Je to vtedy, keď sa naháňame po celom parku a ja som lev džungle. Aj vtedy, keď si o ôsmej večer spravíme výlet do mesta na hamburger s hranolkami.  Skoro vždy vtedy, keď sa Dora hádže z metrového múrika do mojich rúk, aby mi ukázala, ako ďaleko vie doskočiť.

Rodičovstvo je ťažké, pretože sa deti na nás pozerajú. A keď sa pozerajú, tak sa učia. A niekedy sa od nás učia aj tie zlé veci. Rozhodol som sa byť úprimným, pokojným a trpezlivým.

Som obyčajný otec a často zlyhávam. Zrejme ešte spravím blbosť alebo dve, ale zaľúbil som sa do svojich detí a teším sa na moment, keď ich po práci uvidím. Taký chcem mať s nimi vzťah.

Kde začať?

🔎 Prvý krok, zisti, čo tvoje deti robia rady. Napríklad bicyklovanie.

🚲 Druhý krok, vyrazte na cestu do mesta.

🌼 Tretí krok, pridaj k tomu bonus – natrhajte si kvietky, preskakujte lavičky alebo zbierajte smeti.

💗 Štvrtý krok, hrajte sa.

Daj vedieť, ako sa ti darí. Môžeme to skúsiť spolu. Moje deti sa rady pridajú!

Čo si myslíš?

